“Volem conèixer els punts febles i les fortaleses del procés d’escolarització actual, focalitzant-nos en dos cursos com P3 i 1r d’ESO, tot i que també entrarem a valorar les sol·licituds de canvi de centre de les famílies que no estan satisfetes amb l’assignació final”, ha explicat la defensora de la ciutadania barcelonina, Maria Assumpció Vilà.
L’objectiu d’aquesta actuació d’ofici de la Sindicatura de Greuges de Barcelona és contribuir a millorar l’eficàcia i l’eficiència del sistema d’escolarització actual mitjançant l’anàlisi d’aquesta situació des del curs 2015/2016. Per aquests motius, la Síndica s’ha dirigit al Consorci d’Educació de Barcelona per demanar informació dels darrers cinc anys i analitzar els següents aspectes: l’oferta de places dels centres educatius des de P3 fins a 4t d’ESO; l’encaix entre l’oferta i la demanda de places en centres educatius públics a les diferents zones de la ciutat; l’encaix entre les preferències revelades per les famílies i la plaça que definitivament se’ls assigna; i el detall del procés de sol·licitud de canvis de centre i com es relaciona amb el sistema de gestió de places vacants.