LA CIUTAT, AMB MÍRIAM FRANCH

Blancafort (FECAVEM): “Som més de 20 entitats que estem en contra la reforma de Via Laietana”

Les obres per la reforma de la Via Laietana de Barcelona està previst que s'iniciïn aquest mes de març. Una reforma que preveu canviar la mobilitat d'un espai que es considera una artèria de la mobilitat. Unes obres que no han acabat de convèncer a alguns sectors. I és que des del Gremi del Motor, FECAVEM, consideren que limitar l'accés a Via Laietana només portarà problemes en el teixit comercial, social i cultural de la zona. En parlem amb Joan Blancafort, Secretari General del Gremi del Motor i Portaveu de Fecavem.

Míriam Franch

Barcelona | 24.02.2022 14:15

La reforma contempla que el nou espai elimini la pujada de vehicles privats i de baixada ho redueixi a un simple carril. Hi haurà un carril compartit per taxis, busos i bicicletes de baixada i de pujada només hi haurà un carril exclusiu per a taxis, busos i els veïns de la zona.

Per tant, la circulació quedarà reduïda a la mínima expressió prioritzant els vianants. I és que les voreres que ara van entre els 2 metres i mig i els 3 i mig, s'ampliaran fins a 4 metres al llarg de tota la Via Laietana. Es crearan, per tant, més zones verdes i noves places. De fet, hi haurà una gran plaça a Antoni Maura, que unirà la catedral amb el mercat de Santa Caterina.

I com quedarà durant les obres? Doncs en principi es mantindran dos carrils, un de baixada i l'altre de pujada. Els vehicles privats podran arribar fins a l'altura de la plaça Antoni Maura, mentre que els busos es desviaran pel passeig Picasso. Això durant 2 els dos anys que està previst que durin aquestes obres.