Comencem analitzant les paraules de l'alcalde de Vigo, Abel Caballero, durant l'encesa de les llums de la seva ciutat. Agustí Rodríguez considera que aquestes llums tenen un component comunicatiu i que "la campanya posa Vigo com a pol d'atracció". D'altra banda, Alberto Gómez assegura que ell "no apostaria per aquest tipus de comunicació" i que aquestes llums tenen detractors per motius de sostenibilitat.
Parlem també sobre el discurs del rei Felip VI. Dotze minuts que Gómez considera "massa sobris i no adaptats als temps actuals". Per contra, Rodríguez considera que aquest discurs és "una marca que va en línia amb la lleialtat de la corona". Pel que fa a la reina Letícia, els dos assessors fan referència a "l'espontaneïtat", diu Alberti Gómez, de la reina parlant sobre la Fundació Gomaespuma. Un relat que Agustí Rodríguez considera "estudiat i no espontani".
Acabem parlant també sobre el caràcter comunicatiu de les campanyes publicitàries tant de productes com d'equips de futbol.