TEMA DE LA SETMANA

Emprendre un negoci de restauració, un camí plè de dificultats

A la secció 'El Tema de la Setmana' posem sobre la taula temes que, ja sigui perquè estan d'actualitat o per la seva trascendència, val la pena analitzar. Ho fem amb diversos formats, des de petits reportatges a entrevistes com també tertúlies i taules rodones. Avui hem aprofitat un estudi de The Fork que diu que més de la meitat dels restauradors que tanquen ho fan per falta de planificació per parlar sobre les moltes dificultats que passa un restaurador o restauradora a l'hora d'iniciar i també gestionar el dia a dia d'un negoci de restauració.

Gerard Sanz

Catalunya |

Que el de la restauració és un dels sectors més complicats a l'hora d'emprendre un negoci és un fet. I que mantenir el negoci ho és tant o més també. Costos d'obertura, mantenir el personal, pagar els proveïdors, i també gestionar la burocràcia son alguns dels condicionants que marquen aquests negocis. Per això, la plataforma The Fork ha elaborat un estudi que, entre d'altres dades, desvel·la que el 56% de restauradors que han de tancar el seu negoci ho fan per falta de planificació. Les altres dades apunten a les preocupacions d'aquests restauradors, situant-se la gestió de personal i el fet d'aconseguir clientela com les més importants, a banda d'una sempre complicada burocràcia.

Al 'Tema de la Setmana' d'avui hem aprofitat aquest estudi per parlar de les dificultats que passen els emprenedors i emprenedores del sector de la restauració a l'hora d'engegar un negoci. A banda de repassar les dades que deixa aquest estudi ho hem volgut posar en comú amb dues restauradores (cuineres en el seu cas) que representen les dues realitats: D'una banda hem conegut el cas de l'Ariadna Julián, que el 2011 va emprendre el seu negoci a Sabadell i va haver de tancar quatre anys més tard després que s'ensorrés la cuina del local, el que li va generar unes despeses imprevistes amb les que va haver de carregar tot aquest temps. FInalment, una oferta de feina va fer que decidís abaixar la persiana tot i que el negoci funcionava molt bé. Hem posat en comú el cas de l'Ariadna amb la Sara Valls, xef i copropietaria del restaurant Xeixa, amb qui hem acabat dibuixant aquest panorama tant complicat pels restauradors.