Rodalies es prepara per a una nova onada d’afectacions. Les obres de construcció del corredor mediterrani comencen a agafar embranzida i es faran notar de valent a partir d'aquest dimarts entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Entre l'1 d'octubre i el 2 de març hi haurà talls i canvis en el servei en les línies regionals R14, R15, R16, R17 i RT2.
Amb un pressupost de més de 16 milions d’euros, els principals treballs consistiran en l’adequació del túnel de Roda de Berà i millorar la circulació dels trens. Altres actuacions seran l’execució d’obres en la via, sistemes d’electrificació i instal·lacions de Control, Comandament i Senyalització en enclavaments de gran importància per al funcionament del sistema ferroviari del sud de Barcelona.
Les tasques de millora d'Adif al túnel de Roda de Berà interrompran la circulació entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, i han obligat Renfe a preveure un servei alternatiu amb més de 600 viatges i 30.000 places diàries operades per 87 autobusos que costaran, en total, més de 29 milions d'euros.
Els autobusos cobriran els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona directament o bé amb parades, i també hi haurà servei a Salou-Port Aventura. El 3 de març es recuperarà el servei ferroviari, però es continuarà treballant fins al juny.