L'oferta creixerà un 16% respecte l’any passat, arribant als 41 milions de seients, tal i com asseguren des de l’Associació de Línies Aèries.
La capacitat màxima de l’Aeroport del Prat es xifra en 55 milions de passatgers. L'ALA no descarta que s’assoleixi el rècord històric que segons les previsions suposaran prop del 20% de visitants que rebrà l’Estat entre l’abril i l’octubre. Parlem d’una infraestructura clau i les aerolínies han aprofitat per dir la seva sobre una hipotètica ampliació.
Defensen la proposta d’ampliar la pista més propera al mar, en sintonia amb el govern central, i rebutgen millorar l’operativa de les pistes durant els pics de demanda, tal i com proposa la Generalitat.
El president de l'Associació de Línies Aèries, Javier Gándara, ha afirmat que és una solució que "pateix d'una manca de visió" ja que, ha dit, es tracta de buscar una "solució estructural" per als propers anys.
Gándara també ha rebutjat la opció de derivar part del tràfic aeri a Reus i Girona. Així doncs, una setmana després del seu anunci, la proposta de la Generalitat, que ha estat aprovada avui mateix pel govern català, es queda sense suports a nivell nacional i el seu recorregut sembla més aviat inexistent.