LA BRÚIXOLA, AMB GABRIEL FIGUEREDO

Què són les empreses unicorn?

L'emprenedor i inversor CarlosBlanco elabora cada any, juntament amb el diari Expansión, una llista de les vint empreses emergents espanyoles que tenen més opcions de convertir-se en empreses unicorns. Blanco atén 'La Brúixola' per explicar què són i com confecciona aquesta llista.

Lola Surribas

Barcelona |

El d'empresa unicorn és un terme que va utilitzar per primera vegada la fundadora de Cowboy Venturas, AileenLee, i fa referència a aquelles companyies que superen una valoració de 1.000 milions de dòlars durant els seus primers deu anys sense estar present en la borsa de valors. Facebook, Twitter, Cabify o Glovo han estat empreses unicorn.

CarlosBlanco assegura que "es pot ser un gran emprenedor" sense tenir l'etiqueta d'empresa unicorn. "Possiblement, la majoria d'empreses de la llista no arribaran a ser-ho", assegura. Per tal de confeccionar-la, Blanco està constantment observant el mercat i coneixent com estan rendint les diferents empreses. Així i tot, "sempre hi ha sorpreses", diu.

Al capdavant de la llista d'enguany hi ha les empreses Civitatis i Exoticca, que combinen el món del turisme i el digital. Per tal d'afavorir les empreses unicorn, cal crear un ecosistema que doni impuls al talent i a les oportunitats de negoci. En aquest sentit, Blanco destaca que "Espanya està posicionada com a quart o cinquè país a Europa" en aquesta matèria i que "compta amb gent amb una gran capacitat emprenedora".