L'acord consta de dos documents: un de 26 pàgines referit a les mesures estrictament pressupostàries i un altre de tres pàgines que recull els compromisos per a impulsar grans infraestructures. Entre aquests, està el projecte que ha d'anar als terrenys de Salou i Vila-seca.
En concret el document apunta que durant el 2023 es completaran els processos relacionats amb l'inici del projecte del Consorci Recreatiu i Turístic de Salou i Vila-seca, prèvia aprovació definitiva del Pla de Desenvolupament Urbanístic, durant el primer semestre del 2023, i mantenir la disponibilitat dels terrenys.
En l'acord també s'inclou que es faran els treballs necessaris per completar el corredor mediterrani al Camp de Tarragona, amb un nou accés ferroviari al port de Tarragona o amb la implantació de l'amplada estàndard entre Castelló i la Boella i al ramal de Tortosa.
TRAMCAMP
Tant bon punt es disposi, durant el proper any, del projecte constructiu de la primera fase entre Cambrils i Vila-Seca, s'ha acordat licitar les obres del Tram del Camp de Tarragona amb una dotació prevista de 120 milions d’euros en el programa d’encàrrec d’actuacions, amb l’objectiu de posar en servei aquesta primera fase a finals del 2026.
També s'ha acordat continuar amb la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase del Tram del Camp de Tarragona, fins l’aeroport de Reus, amb l’objectiu de posar-los en servei el 2028.