Segons Garreta, la infraestructura és "indispensable" perquè l'àrea metropolitana de Tarragona "funcioni", tant en l'àmbit de la indústria química, com del turisme, del sector serveis, de la recerca a través de la Universitat Rovira i Virgili i des de la vessant cultural.
Així ho ha exposat el president de l'ens aquest dimarts en una conferència al Palau Robert, on ha desgranat els eixos del pla #Ecoport2027 i les accions que duu a terme el port en la transició energètica a Catalunya. Garreta ha resumit amb un "tenim pressa" per adaptar el port i la seva operativa al canvi climàtic. "El rumb ha de passar per la descarbonització de l'activitat portuària", ha insistit.
En la conferència, Garreta ha explicat que la concessió per a la terminal ferroviària de La Boella es signarà al novembre. Es tracta d'un projecte de col·laboració público privada que suposarà una inversió de 25 milions d'euros. Està liderat per BASF i nou empreses logístiques que han mostrat un "interès renovat" per impulsar aquesta infraestructura.