El grup de recerca Social and Business Research Lab de la URV ha fet una enquesta amb més de 1.300 nois i noies de la ciutat de Tarragona de 15, 16 i 17 anys. El coordinador del projecte, Ángel Belzunegui, ha detallat en una entrevista a "La Ciutat" algunes de les dades que posa de manifest l'estudi.
Els adolescents enquestats que s'informen per les anomenades fonts no supervisades - internet, amics i germans-, tenen consums més elevats, tot i que no sempre de risc. Els que s'informen per fonts supervisades - el centre educatiu, els pares i els mitjans de comunicació -, no tenen consums menors, però la informació "té un efecte protector davant els consums més perillosos". Els joves enquestats asseguren que les seves fonts són "una barreja de supervisades i no supervisades". Tres quartes parts s'informen tant a internet, com a l'escola o amb els pares i mares.
Tabac i cànnabis
Més noies que nois fumen tabac (un 32% i un 21%, respectivament). Un 16% de noies i un 12% de nois han provat el cànnabis i un 37% de noies i un 26% de nois consumeixen dues o més substàncies habitualment.
Alcohol
Pel que fa a l'alcohol, les dades de consum probatori entre els adolescents de Tarragona és similar. Un 68% de nois i noies n'han consumit alguna vegada, i un 40% ho ha fet durant l'últim mes. Un 23% dels i les adolescents han practicat alguna vegada el 'binge drinking', o beure el màxim d'alcohol en poc temps, i un 18% s'han emborratxat els últims trenta dies.
Percepció del risc
El 16% dels adolescents enquestat considera un risc menor fumar un paquet de tabac diari i el 28% considera un risc menor consumir entre una i cinc cigarretes cada dia. El 32% tampoc considera de risc consumir cinc o sis canyes a la setmana i el 42%, beure una o dues copes o canyes al dia.
Internet i videojocs
L'estudi també s'ha fixat en l'addicció a internet i els videojocs. El 33% de les noies fa un ús compulsiu d'internet, enfront del 25% dels nois. En canvi, el 94% dels nois ha jugat a videojocs l'últim any, mentre que el percentatge de noies és del 64%.