Els Serveis Socials de l'Ajuntament de Vila-real han atés en l'últim any prop de 150 persones a través dels diferents recursos d'atenció domiciliària que ofereix el consistori. Aquests recursos permeten ajudar a aquelles persones, normalment de gran edat, que, per diferents motius, tenen dificultats per al desenvolupament d'activitats quotidianes de manera autónoma.
Els serveis d'atenció domiciliària de l'Ajuntament de Vila-real comprenen el servei d'ajuda a domicili, amb 28 usuaris en 2016; el programa Major a Casa, que va prestar servei a 16 persones; la teleajuda domiciliària, amb 37 sol•licituds l'any passat; i la teleassistència domiciliària, que atén 65 usuaris.
Desde el consistori s’ha fet saber que el recurs més emprat és l’Ajuda a Domicili, per al qual s’han invertit un total de 133 000 euros, dels que la Consellería d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha aportat quasi un 40 %.
Els recursos d'atenció a domicili es completen amb la Teleajuda, un dispositiu especial facilitat per la Diputació Provincial que permet als usuaris contactar en cas d'emergència; i la Teleassistència domiciliària, que facilita el contacte verbal directe i remot amb un centre d'assistència 24 hores per atendre les necessitats plantejades per l'usuari.