Les conseqüències de la covid-19 s'han deixat sentir en 2020 de manera notable en l'activitat i l'atenció social de la Regidoria de Serveis Socials. La memòria del passat any revela un increment substancial tant en atencions directes, amb un 25% més d'usuaris, com en la gestió d'ajudes d'emergència, que pràcticament s'han triplicat respecte a l'any anterior.
En aquest balanç anual, destaquen els 2.018 usuaris atesos a través del servei d'informació i orientació, s'han comptabilitzat 1.129 atencions telefòniques addicionals -la primera vegada que es comptabilitza aquesta dada. Referent a això, destaquen també les 200 assistències telefòniques a les persones majors usuàries del servei de teleajuda domiciliària de la Diputació.
El major volum d'expedients tramitats se centra en les àrees de família i infància, amb un total de 1.470 casos enfront dels 809 casos de 2019. També s'ha donat resposta a 308 casos relacionats amb persones majors i 100 expedients relatius a persones sense llar.
Quant a les ajudes directes, Serveis Socials ha concedit en 2020 un total de 640 ajudes d'emergència social per un import de 340.785 euros.