L'Ajuntament de Vila-real posa en marxa hui dilluns l'Administració electrònica, que suposa la digitalització de tot el procés d'administració d'expedients i resolucions administratives. L'objectiu és donar agilitat a la documentació de l'administració, i facilitar els tràmits als ciutadans, ja que la iniciativa permet que els ciutadans, a partir de hui podran gestionar qualsevol tràmit des del seu domicili, "perquè el projecte suposa la possibilitat de presentar i gestionar telemàticament les diferents peticions ciutadanes, sense necessitat de desplaçar-se fins a l'ajuntament amb la corresponent identificació i certificat digital " explica l'edil de Noves Tecnologies, Mónica Mañas.
Més de 150 treballadors de l'ajuntament, de totes les àrees municipals, han rebut formació tècnica i administrativa per a implantar els nous processos de l'Administració electrònica, i també l'adaptació de la normativa vigent.
El projecte tracta d'integrar totes les fases de tramitació d'un expedient en un únic procés electrònic, "per agilitzar els processos i afavorir una major transparència, amb un canvi importantíssim en els protocols de treball dels diferents departaments, sempre amb la mirada posada en facilitar els tràmits a la ciutadania i millorara l'eficiència de l'Administración" apunta Manyes.