Melloras na Avenida Marcelo Macías
Esta vía de titularidade autonómica, a Avenida Marcelo Macías, é un eixo viario da cidade de Ourense que canaliza a comunicación desta co municipio veciño de Barbadás, sendo ademáis un punto de tráfico moi intenso por canalizar entradas e saídas cara a N-525
Unha inversión de case 2 millóns de euros -concretamente de 1.711.280,51 euros-, mellorará de xeito integral a Avenida Marcelo Macías da cidade. Trátase do tramo da estrada OU-540 entre o PK 0+000 e o PK 1+300.
A Axencia Galega de Infraestruturas ten redactado o proxecto para executar estas obras, valoradas en 1.711.280,51 euros, e centradas en mellorar o pavimento, os servizos municipais (saneamento, abastecemento, alumeado e tráfico), o viaducto e a sinalización, balizamento e defensas.
“Somos conscientes de que se trata dunha das vías de titularidade autonómica que máis melloras precisa a día de hoxe, e por iso solicitámoslle colaboración á Xunta de Galicia, concretamente á Consellería de Infraestruturas, que volve a atender a nosa demanda co fin de mellorar os servizos á cidadanía”, sinala o alcalde de Ourense, Jesús Vázquez Abad.
Esta vía de titularidade autonómica, a Avenida Marcelo Macías, é un eixo viario da cidade de Ourense que canaliza a comunicación desta co municipio veciño de Barbadás, sendo ademáis un punto de tráfico moi intenso por canalizar entradas e saídas cara a N-525.
O tramo de travesía urbano onde se vai actuar presenta en xeral un deficiente estado do firme da calzada e os itinerarios peonís non están dispostos acorde á lexislación en materia de accesibilidade. Por outra banda, os servizos de abastecemento, saneamento e iluminación están obsoletos na súa meirande parte e precisan ser renovados e/ou reparados. Por estes motivos, e unha vez identificados os principais problemas desta vía, transmitidos con frecuencia por parte da veciñanza á Alcaldía, foi posto en coñecemento da Axencia Galega de Infraestruturas por parte do Goberno Municipal. Este departamento autonómico, dependente da Consellería de Infraestruturas que dirixe Ethel Vázquez, adxudicou a redacción do proxecto á empresa L2 Ingeniería y Consulting Galicia S.C.P.
En liñas xerais, as actuacións plantexadas neste proxecto son fundamentalmente a rehabilitación do firme da calzada, a reparación de pavimentos dañados de beirarrúas, a renovación de servizos obsoletos e en mal estado, a renovación da iluminación e a adaptación dos itinerarios peonís ás normativas de accesibilidade vixentes.
En detalle, as actuacións proxectadas máis relevantes son as seguintes:
Pavimentación
Renovación de 13.500m2 de pavimento de aglomerado en calzada, mediante o fresado e reposición
Renovación/ampliación de 900m2 de beirarrúas de baldosa
Mellora de accesibilidade e reparación de bordillos e baldosas en mal estado
Actuacións nos vados peonís adaptándoos á normativa de accesibilidade vixente, dorándoas de pavimento diferenciados e acondicionando as pendientes (un total de 30 vados)
Elevaranse 7 pasos de peóns co obxecto de reducir a velocidade dos vehículos e aumentar a seguridade peonil
Servizos municipais
Saneamento
Rehabilitación de 340 m de colector de formigón de diámetro 400mm mediante encamisado con manga continua autoportante
45m2 de limpeza e impermeabilización de galería
270 ml de renovación de tubo de formigón por tubo de PVC
900 ml de substitución de tubo con problemas de estanqueidade que provoca na actualidade filtracións en vivendas e o asentamento do firme da calzada
36 unidades de pozos novos de rexistro
Abastecemento
Renovación de 865 ml de tubo de abastecemento en fibrocmento por fundición de diámetro 60, 100, 125 e 200 mm, dos que 174 ml están grapados por baixo do taboleiro da ponte de Marcelo Macías
Montaxe en pozo de rexistro de 17 válvulas de comporta
Montaxe de 7 bocas de rego/incendio
Alumeado
Renovación de 116 luminarias por outras de maior eficiencia enerxética (33 delas situadas no viaducto de Marcelo Macías)
Dotarase á rotonda de iluminación, actualmente inexistente, mediante 4 luminarias en columnas de 10m de altura
Substituiranse os brazos de fachada (45 unidades) por outros novos de aceiro inoxidable. Tamén se substiuirán os báculos (26 unidades) por columnas de aceiro inoxidable de 10 metros de altura.
Reforzarase a iluminación en todos os pasos de peóns mediante a instalación de 19 luminarias novas ancladas á fachada ou sobre columnas de aceiro inoxidable de 5 metros de altura
Retiraranse as mangueiras grapadas a fachada e dotarase de novo cableado con liña de terra (actualmente inexistente) baixo terra en canalización existente
Substiuirase o cuadro existente no PK 0+640 por outro novo que alimentará a toda a rúa. Eliminarase deste xeito o cadro que está na beirarrúa dereita do viaducto, atendendo así unha petición expresa do Concello.
Tráfico
Reubicaranse dous báculos semafóricos, eliminarase unha columna e substituirase un báculo por unha columna
Reporanse as espiras de tráfico afectadas pola renovación da capa de rodadura
Construirase un cruce no paso de peóns do PK 0+810, atendendo así unha petición expresa do Concello.
Traballos no viaducto
Renovaranse 131 ml de xuntas de dilatación
Repararanse os bordillos, baldosas e xuntas de dilatación da beirarrúa que estén en mal estado
Proxéctase o lavado de parámetros horizontais e verticais do taboleiro, pilas e estribos do viaducto. Tamén se repararán as superficies con fisuras e zonas dañadas pola corrosión saneando mediante repicado manual ou mecánico para deixar a zona libre de partes soltas e aplicando posteriormente un pasivante, unha ponte de unión para favorecer a adherencia e un mortero reforzado con fibras (serán ao redor de 4.000 m2 de superficie a limpar e tratar)
Contémplase a limpeza, cepillado e pintado dos 384 ml de barandilla e columnas de alumeado.
Sinalización, balizamento e defensas
Renovaranse as sinais en mal estado e colocaranse outras novas segundo as novas condicións da vía (pasos de peóns elevados)
Executarase a sinalización horizontal en toda a rúa debido á renovación total da capa de rodadura