La Ciutat Lleida, amb Núria Mora. Taula climàtica amb Esther Fanlo, coordinadora de Sostenibilitat de la Paeria; Carles Giné, adjunt al vicerectorat d'Infraestructures de la UdL de medi ambient i Jordi Prats, consultor de medi ambient. Rami remeis, i recomanacions literàries de la Marta Planes.
La Ciutat Lleida, amb Núria Mora. Taula climàtica amb Esther Fanlo, coordinadora de Sostenibilitat de la Paeria; Carles Giné, adjunt al vicerectorat d'Infraestructures de la UdL de medi ambient i Jordi Prats, consultor de medi ambient. Rami remeis, i recomanacions literàries de la Marta Planes.
Avui hem conegut el FLYSKAM, un moviment que ha sorgit a Suècia encapçalat per l’activista Greta Thunberg i que li fa el boicot a l’avió per reduir l’efecte hivernacle. Només l’any passat, es van reduir un 23% els vols en aquest país. Una davallada que contrasta amb l’augment de l’ús del tren com a mitjà de transport per recorreguts de curta distància
Avui hem conegut el FLYSKAM, un moviment que ha sorgit a Suècia encapçalat per l’activista Greta Thunberg i que li fa el boicot a l’avió per reduir l’efecte hivernacle. Només l’any passat, es van reduir un 23% els vols en aquest país. Una davallada que contrasta amb l’augment de l’ús del tren com a mitjà de transport per recorreguts de curta distància
Què és la situació d’emergència climàtica? Com és que des dels 50, la temperatura de Barcelona ha pujat 0’25 graus més? I les nits tòrrides? El sobreescalfament a la ciutat és una realitat, els experts avisaven que aquesta situació arribaria i ara, ja la tenim aquí. Amb la teoria sobre la taula a les administracions els hi toca actuar ja. Què faran? És el que avui abordem a la tertúlia política, com es pot baixar la temperatura a Barcelona? Una tertúlia amb representants de Barcelona en Comú, el PSC, Junts x Catalunya i Ciutadans.
Què és la situació d’emergència climàtica? Com és que des dels 50, la temperatura de Barcelona ha pujat 0’25 graus més? I les nits tòrrides? El sobreescalfament a la ciutat és una realitat, els experts avisaven que aquesta situació arribaria i ara, ja la tenim aquí. Amb la teoria sobre la taula a les administracions els hi toca actuar ja. Què faran? És el que avui abordem a la tertúlia política, com es pot baixar la temperatura a Barcelona? Una tertúlia amb representants de Barcelona en Comú, el PSC, Junts x Catalunya i Ciutadans.
Avui volem conèixer la història de l’associació Garraf Coopera que lluita per protegir el medi ambient a nivell local, les accions que desenvolupen i campanyes de sensibilització que porten a terme. En parlem amb el portaveu de l'entitat, Enrique Castro.
Avui volem conèixer la història de l’associació Garraf Coopera que lluita per protegir el medi ambient a nivell local, les accions que desenvolupen i campanyes de sensibilització que porten a terme. En parlem amb el portaveu de l'entitat, Enrique Castro.
La nova llei de canvi climàtic que prepara la Generalitat de Catalunya preveu un nou impost per als cotxes més contaminants amb el que recaptarà uns 75 milions d’euros l’any. La mesura s’aplicarà a partir del 2018 als vehicles matriculats a Catalunya que hauran de pagar en funció del diòxid de carboni (CO2) que emetin. Els propietaris dels vehicles que produeixin més de 160 grams de CO2 per quilòmetre pagaran més de 80 euros l’any, mentre que quedaran exempts aquells que emetin menys de 120 grams.
Es tracta d’una mesura pionera a Espanya que pretén incentivar canvis en el parc de vehicles i que els ciutadans apostin per vehicles més nets. Entre altres mesures, a més, es vol restringir el trànsit a l’àrea metropolitana de Barcelona i a les comarques del Vallès en dies de forta de pol·lució. Aquesta restricció afectarà especialment els vehicles més contaminants a les rondes barcelonines i a l’interior de la ciutat que no podran circular entre les 8h i les 20h si s'aprova una proposta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que, per tirar endavant, necessita el suport de la Generalitat i del govern municipal d’Ada Colau.
Aquest veto de 12 hores, que s’aplicaria en episodis de màxima contaminació atmosfèrica, forma part d’un total de 33 mesures i un pressupost de 46 milions d’euros destinats a lluitar contra l’impacte ambiental del trànsit. En aquest sentit, la Generalitat ha convocat pel proper 24 de febrer una cimera al més alt nivell institucional per prendre decisions entre totes les administracions implicades. I tu, què opines? Veus justificat crear noves taxes econòmiques? Cal castigar el trànsit privat o és més important millorar abans el transport públic?
Participai i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.