enquesta

ENQUESTA

24/01/2018 06:06

Creus que s’han reduït les llistes d’espera a la sanitat pública?

Segons la conselleria de Salut de la Generalitat les llistes d'espera a Catalunya s'han reduït tant en les consultes externes com en les intervencions quirúrgiques durant el 2017. Pel Defensor del Pacient, en canvi, la situació continua sent preocupant i adverteix que Catalunya és el territori amb més malalts en llista d’espera.

ENQUESTA

18/01/2018 12:21

Està justificada la pujada de les tarifes del bus i metro de Barcelona?

Barcelona ha començat el 2018 amb els preus més cars del transport públic. La targeta T-10 supera ja els 10 euros i el bitllet senzill s’enfila fins els 2,20 euros. Un increment molt criticat tant per l’oposició de l’Ajuntament de Barcelona com per l’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) que el considera “injust social i ambientalment”.

ENQUESTA

10/01/2018 10:31

Creus que està augmentant el top manta a Barcelona?

Segons els comerciants de Barcelona el top manta està proliferant a la ciutat i des de fa uns mesos la venda ambulant il·legal està tornant a augmentar a diferents zones de la ciutat com les Rambles, la Plaça Catalunya, el Port Vell o algunes estacions de metro.

ENQUESTA

06/07/2017 14:28

Els serveis funeraris a Barcelona són cars?

El 76% dels barcelonins creuen que els serveis funeraris de la seva ciutat són molt o bastant cars segons el darrer Baròmetre semestral de l’Ajuntament de Barcelona. De fet, Barcelona encapçala el rànquing de ciutats espanyoles on es més car un funeral (7.149 euros). Un 300% més del que costa a altres ciutats.

Només un 1,6% dels ciutadans asseguren a l’enquesta que els preus a Barcelona son normals, i un 20% no es pronuncia al respecte. I tu, què en penses? Cal una reforma per rebaixar els preus?

Actualment, l’Ajuntament rep uns 3 milions d’euros anuals gràcies al 15% de participació que conserva al monopoli dels serveis funeraris de Barcelona que no han baixat les taxes els últims 30 anys. Un servei que requereix una mitjana de 10 professionals per cada persona morta i això 365 dies l’any, 7 dies a la setmana i 24 hores al dia.

Amb tot, el govern d’Ada Colau vol fer una reforma del model actual i crear una funerària pública per rebaixar els preus però de moment no compte amb el suport polític suficient dels grups municipals.

De la seva banda, la síndica de Greuges, Maria Assumpció Vilà, denuncia que “els preus son abusius” i per això reclama al govern espanyol que l’IVA dels serveis funeraris sigui reduït o superreduït en lloc d’aplicar-se el 21% actual. També demana que els funerals de beneficència tinguin una millor qualitat i que s'introdueixin canvis en els requisits d'accés perquè més persones hi puguin optar. Les factures a les que ha tingut accés oscil·len entre els 5.000 euros i 10.000 euros.

Participa i digues la teva al programa ‘La Ciutat’ amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12:30 a 14h.

Pots votar a l’enquesta, dir la teva en directe o deixar-nos el teu missatge de veu al Whatsapp del programa 676760908.

ENQUESTA

28/06/2017 13:32

T’està afectant l’encariment dels preus dels pisos a Barcelona?

Segons el darrer Baròmetre Semestral de l’Ajuntament de Barcelona, l’accés a l’habitatge figura entre les principals preocupacions dels barcelonins. No es estrany tenint en compte la bombolla dels preus del lloguer i dels pisos a Barcelona, fruit de la massificació turística i de l’especulació dels grans inversors.

Cada vegada es més habitual trobar pisos de només 30 metres quadrats a Ciutat Vella, Sant Antoni o la Barceloneta per un lloguer de 1.000 euros mensuals. De fet, el preu del metre quadrat a la Barceloneta ja es més car que a barris com Sarrià-Sant Gervasi amb habitants amb un poder adquisitiu més alt.

El preu mitjà del lloguer a Barcelona s’acosta als 800 euros, el doble que fa 15 anys, segons dades de l’INCASOL. Viure a Barcelona gairebé s’ha convertit en missió impossible. Es multipliquen els casos de famílies, joves o veïns de tota la vida que han de marxar a viure fora de la seva ciutat, com a conseqüència d’aquest espiral de pujada de preus. Segons els experts, aquesta bombolla immobiliària està arribant al seu punt màxim i està canviant la fesomia dels barris a un ritme vertiginós. Es dona la paradoxa que mentre els salaris han baixat en els darrers anys, els lloguers s'han incrementant molt per sobre dels preus anteriors a la crisi econòmica.

Les causes principals d’aquest increment desorbitat son la manca d’oferta, l’especulació i els pisos turístics, amb la proliferació d’apartaments turístics il·legals que pels seus propietaris surten més rendibles que el lloguer a llarg termini. A més, hi ha inquilins que relloguen els seus pisos a traves de plataformes com AirBnB de manera il·legal, sense permís ni llicència municipal.

Paral·lelament, cada vegada hi ha més inversors que compren habitatges o edificis sencers amb l'objectiu de beneficiar-se de lloguers de luxe, provocant l’increment dels preus de l’entorn, un fenomen conegut com a ‘gentrificació’, en què la gent amb un poder adquisitiu alt s'instal·la a barris populars fins al punt que en canvia el teixit social i expulsa els seus veïns.

Quin es el teu cas? Estàs patint aquest encariment de preus? Com t’està afectant la pujada dels lloguers? Has hagut de deixar el teu barri per aquest motiu? Com es podria frenar aquest espiral de preus?

Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h. Pots votar a l’enquesta, dir la teva en directe o deixar-nos el teu missatge de veu al Whatsapp del programa: 676 760 908.

ENQUESTA

22/06/2017 11:18

Creus que és prioritària la reforma de l’avinguda Meridiana?

Els veïns estan farts que l’avinguda Meridiana sigui una autopista per on diàriament circulen prop de 100.000 vehicles i es creuada per 10.000 vianants. Per això, la plataforma ‘Som Meridiana’, que agrupa 25 entitats dels tres districtes que travessa l’avinguda, ha elaborat un manifest en el què reclama al govern d’Ada Colau una reforma integral amb més zones verdes i menys carrils per al trànsit rodat.

Els sis quilòmetres i mig de l’avinguda Meridiana son actualment una via d’entrada i sortida a la ciutat, i no una avinguda d’ús per als barcelonins com demanen els veïns, comerços i entitats dels districtes de Sant Martí, Sant Andreu i Nou Barris. L’objectiu es pacificar i humanitzar la Meridiana, reduir els índexs de contaminació i soroll, i millorar la convivència entre vehicles, vianants i ciclistes.

L’Ajuntament, conscient que és una assignatura pendent, ha presentat quatre propostes, que espera consensuar amb els veïns i portar al ple municipal per a la seva aprovació si compte amb el suport suficient dels partits de l’oposició.

La primera proposta -la més ambiciosa i la que més convenç al govern municipal- aposta per mantenir l’amplada actual de les voreres, eliminar dos carrils d’entrada i sortida a la ciutat, crear un carril bici central i augmentar l’arbrat i la zona verda.

Les altres tres propostes mantenen els carrils per sentit actual. La primera es basa en la incorporació d'un carril bici central sense reduir voreres; la segona, en la incorporació d'un carril bici central reduint voreres, i la tercera en la creació d'una calçada central i dues de laterals, un carril bici i la reducció de les voreres i el manteniment del nombre de carrils.

Què opines? Estàs a favor de reformar l’avinguda Meridiana? Creus que es prioritària la reforma? Es possible? Quines conseqüències pel trànsit tindria la supressió de carrils en una via d’accés tant important com aquesta?

Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h

Es compleixen 2 anys d'Ada Colau a l'alcaldia de Barcelona

09/06/2017 13:33

Quin balanç fas dels dos anys del govern d’Ada Colau?

Coincidint amb l’equador de la formació del govern de Barcelona, el dimarts 13 de juny, volem saber què opinen els oients d’Onda Cero. Quina nota poses a Colau i la seva gestió al capdavant de l’Ajuntament de Barcelona?

ENQUESTA

30/05/2017 13:37

ENQUESTA

30/05/2017 13:37

Quin problema de Barcelona et preocupa més?

Coincidint amb l’equador del govern municipal d’Ada Colau volem saber quins son els problemes que preocupen més als barcelonins dos anys després de la formació del govern de ‘Barcelona En Comú’ el 13 de juny del 2015.

Segons el darrer Baròmetre semestral de l’Ajuntament de Barcelona, les qüestions que més preocupen als ciutadans son el turisme, l’atur, la contaminació, la mobilitat, l’habitatge, la seguretat i la pobresa.

L’atur i les condicions de treball es mantenen en el primer lloc del rànquing però el factor del turisme i la contaminació s’han convertit en una de les principals preocupacions dels barcelonins. Concretament, el turisme ha doblat el seu índex de preocupació ciutadana, el que indica un canvi de tendència.

Precisament, la gestió del turisme és un dels principals fronts oberts per l’equip de govern des que va arribar a l’alcaldia. El Pla d’Allotjaments Turístics, la connexió del Tramvia per la Diagonal, les obres del nus de les Glòries o la proliferació del top manta, son algunes de les qüestions que han marcat fins ara el mandat d’Ada Colau. Assumptes dels què en parlarem el proper 13 de juny, dos anys després de la constitució de l’actual govern barceloní, al programa especial 'Barcelona, a debat' que farem des del Palau de la Virreina amb els portaveus i caps de tots els grups municipals: Barcelona en Comú, PSC, PDeCat, ERC, C’s, PP i la CUP.

I tu, què opines? Quin és el problema que preocupa més als barcelonins? Digue’ns quina es per tu la qüestió més important i farem un rànquing dels temes principals que haurien de figurar dins la carpeta de l’alcaldessa de Barcelona.

Participa i escolta totes les opinions al programa La Ciutat amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.

ENQUESTA

16/05/2017 12:39

Què et sembla que es prohibeixi l’entrada dels gossos als parcs públics?

L’Ajuntament de Barcelona prohibirà l’entrada dels gossos al Turó Park a partir del setembre. Els gossos no hi podran accedir, ni lligats ni deslligats. D’aquesta manera es convertirà en el primer parc públic de Barcelona on es vetarà la presència de gossos, en tots els espais excepte al pipicà ja existent, al qual s'accedeix per una porta lateral.

La prohibició ha indignat els veïns propietaris de gossos que van a l'històric parc a passejar amb les seves mascotes i ja han iniciat actes de protesta.

La decisió s’aplicarà a partir del setembre coincidint amb l’inici de les obres de l’esperada reforma del Turó Park que ha de posar en valor el patrimoni natural i escultòric de l'obra de Rubió i Tudurí. Unes obres que duraran uns set mesos i tenen un pressupost de 800.000 euros.

Precisament, el consistori culpa del deteriorament d’algunes zones del parc a la gran abundància d'animals i els propietaris incívics, especialment el prat de la zona superior, arruïnat per la sobreexplotació, ple d'excrements i on és fàcil veure animals sense corretja, alguns de molt grossos, corrent a tota velocitat.

Els amos de gossos sostenen que els problemes son ocasionats per una minoria i denuncien que la decisió municipal té com a objectiu convertir el Turó Park en un nou parc temàtic ple de turistes i del qual seran expulsats molts veïns, inclosos els nens que fan servir l'esplanada superior com a improvisat camp de futbol.

Com a alternativa, l’Ajuntament s’ha compromès a habilitar una àrea per a gossos de 1.000 metres quadrats en el pròxim recinte de Piscines i Esports però els propietaris de gossos ho consideren insuficient. No volen ser expulsats a un pipicà i reclamen espais amplis on poder passejar amb els animals. Segons l’Ajuntament es tracta d’una mesura excepcional perquè el Turó Park és un jardí històric que mereix un tracte especial. Però, en realitat, ja hi ha quatre parcs més a Barcelona on els gossos ja no poden accedir pel seu elevat valor patrimonial o botànic: el Jardí de Cervantes, el parc del Laberint d'Horta, el Jardí Botànic de Montjuïc i el Jardí Costa i Llobera de Montjuïc.

Què opines? Et sembla bé la prohibició dels gossos als parcs públics? La mesura s’hauria d’estendre a altres parcs? O només en determinats casos? Hi ha massa gossos als parcs? Es fàcil la convivència? Falta civisme?

Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.

ENQUESTA

09/05/2017 12:45

Que et sembla la reforma de la Via Laietana? Estàs d’acord en suprimir carrils i ampliar voreres?

Els veïns i comerciants de la Via Laietana estan farts que l’avinguda sigui “l’autopista de l’Eixample al mar”. Fa anys que reclamen al consistori una reforma integral per “pacificar” aquesta gran artèria de Barcelona. Per això, reivindiquen la supressió de carrils i que s’ampliï les voreres per fer més fàcil i agradable viure i comprar en el seu entorn.

Però el govern d’Ada Colau ha presentat un discret pla amb algunes “millores puntuals” molt lluny de les demandes dels residents i botiguers que el consideren un “nyap insuficient" i un “rentat de cara superficial”.

El pla, d’uns dos milions d’euros, preveu la eliminació de la rotonda de la plaça d’Antonio Maura i més passos de vianants però no inclou la retirada del carril central de trànsit que permetria doblar l’espai per a les voreres. Segons l’Associació de Comerciants de la Via Laietana això no seria “traumàtic” i ajudaria a “humanitzar” una zona d’on estan marxant veïns, comerços i proliferen edificis buits com ara l'antic Palau del Cinema o l'edifici de Núñez i Navarro a la cantonada amb Jonqueres, afectat per la moratòria hotelera.

Cansats d’esperar, l’associació ha impulsat el manifest "Som la via oblidada de la ciutat" que compta amb l’adhesió de 115 entitats com CCOO, l'Associació de Veïns del Casc Antic, hotels de la zona o Foment del Treball, entre d'altres. Afirmen que Colau va assumir abans de les eleccions la “urgència” d’una reforma a fons però ara el govern de Barcelona en Comú no la considera prioritària.

El pla tampoc compta amb el suport polític suficient. Ni tals sols el PSC, soci de govern, el veu amb bon ulls. Des de l’oposició, el grup Demòcrata el qualifica d'inadmissible i "presa de pèl", el PP creu que es un "lífting" que “no té cap sentit” i C’s lamenta que Barcelona en Comú “anteposi la ideologia a les necessitats de veïns i comerciants”.

L’Ajuntament proposa fer un procés participatiu per revisar el projecte però els veïns adverteixen que això “no pot ser l’excusa per no fer res”. Mentrestant, el consistori impulsarà un pla per recuperar la memòria de la Via Laietana amb la col·locació de plafons amb informació històrica davant la comissaria de la Policia Nacional al número 43 i amb la retirada de l’estàtua de la plaça d’Antonio López.

Què opines? Et sembla bé el pla de l’Ajuntament? O cal fer una reforma més ambiciosa? És possible treure un carril de circulació a la Via Laietana per ampliar voreres?

Participa i escolta totes les opinions al programa 'La Ciutat' amb Albert Lesan, de dilluns a divendres de 12.30 a 14h.